پسر افغانستانی که در جست و جوی کار بود به دام آدم ربایان گرفتار شد و آنها برای آزادی اش 200 میلیون تومان باج‌خواهی کردند.

آدم ربايي

 همشهری آنلاین؛ گروه سرنخ: چند روز قبل موبایل پسری جوان به نام جمعه که ساکن یکی از شهرهای افغانستان بود به صدا در آمد. وی از چند ماه پیش به دوستانش که برای کار راهی کشور ایران شده بودند سپرده بود تا برایش کاری مناسب پیدا کنند. فرد تماس گیرنده می گفت قرار است  که در یک گاراژ بزرگ در تهران، تعدادی نیروی کار استخدام کنند.جمعه که تصور می کرد به رویایش رسیده، وسایلش را جمع کرد و مدارکش را برداشت تا قاچاقی قدم در خاک ایران بگذارد. وی اما تصور نمی کرد که سرنوشت شومی در انتظارش است.

پسر افغان وقتی با سختی فراوان و گذر از مسیرهای صعب العبور به تهران رسید به خانواده اش زنگ زد و خبر داد که صحیح و سالم به تهران رسیده است. وی به برادرش گفت که قصد دارد برای انجام مصاحبه کاری نزد کارفرما برود اما چند ساعت بعد اتفاق عجیبی رخ داد.

باج گیری

فرد ناشناسی با برادر جوان افغان تماس گرفت و گفت جمعه را ربوده اند و در ازای آزادی او پول می خواهند. پسر جوان که شوکه شده بود هرچند پول را از طریق صرافی به حساب آدم ربایان واریز کرد اما آنها گروگان را آزاد نکردند. به این ترتیب برادر گروگان راهی دادسرای جنایی تهران شد تا شکایت خود را مطرح کند.

وی وقتی پیش روی قاضی عظیم سهرابی بازپرس جنایی تهران قرار گرفت به بازپرس گفت:آدم ربایان تهدید می کردند که اگر مبلغ دویست میلیون تومان به حساب وی واریز نکنیم، برادرم را شکنجه کرده و جانش را می گیرند. ما از ترس اینکه مبادا بلایی بر سر برادرمان بیاورند، فورا مبلغ دویست میلیون تومان تهیه کرده و از طریق صرافی به حساب آدم ربایان در ایران واریز کردیم اما گروگانگیران به وعده خود عمل نکرده و برادرم را آزاد نکرده اند. ما به شدت نگران وضعیت برادرم هستیم.

با این شکایت، تیمی از ماموران به دستور بازپرس جنایی تهران تحقیقات خود را برای دستگیری آدم ربایان و نجات گروگان آغاز کرده اند.

کد خبر 784277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha